OSSA TRIAL  

 

Die Trial-Iinnovation von OSSA: 2 Taktmotor mit Einspritzung, neuartiger Rahmen, 67kg Gewicht,

ab September 2010 am Markt      ... mehr auf der OSSA Webseite

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OSSA präsentiert die leichteste und revolutionärste 125ccm Trialmaschine auf dem Markt. Die neue TR125i besitzt die revolutionären Features der TR280i mit 2-Takt-Einspritzung, das Monoblock-Motorgehäuse. Einen neuen 125 ccm Motor ,leicht zu fahren für Anfänger und stark genug für Experten.

TR125i Engine

  • Capacity    124,9 cc

  • Type    Two-stroke single cylinder inverted admission direct reed crankcase

  • Cooling system    Liquid

  • Bore x Stroke    54x54,5 mm

  • Fuel Supply    EFI Kokusan Batery-less System

  • Ignition    Kokusan CDI digital magnetic flywheel

  • Clutch    Hydraulic control

  • Gear box    6 speed

  • Transmission    Primary with gears, secondary with chain

  • Engine lubrication    Mix 0.9% 100% synthetic oil

  • Gear and clutch lubrication    350 cc. Extreme Gear type oil 75 W

  • TR280i Chassis    

  • Type    Tubular profile CR-Mo steel with pipe and forged aluminum lower

  • Front suspension    Fork with aluminum bars, 40 mm diameter Marzocchi adjustable compression and rebound

Rear suspension

  • Variable progressive system with shock absorber Ohlins TTX adjustable compression and rebound

  • Front brake    Disc diameter 185 mm 4-piston caliper

  • Rear brake    Disc diameter 150 mm 2-piston caliper

  • Front wheel    The 28 radios with 2.75 x21 tires

  • Rear wheel    The 28 radios with 4.00 x18 tubeless tire

  • Engine protector    Built in AA7075 T6

  • Kick-start    Forged aluminum

  • Gear and brake pedal    Forged aluminum with flexible tip

  • TR280i Weight and dimensions    

  • Wheelbase    1.328 mm

  • Seat height    655 mm

  • Ground Clearance    340 mm

  • Tank capacity    2,6 litros

  • Dry weight    66 Kg

 

TR125i 

 

TR250i Engine

  • Capacity     249,2 cc

  • Type     Two-stroke single cylinder inverted admission direct reed crankcase

  • Cooling system     Liquid

  • Bore x Stroke     72,5x60 mm

  • Fuel Supply     EFI Kokusan Batery-less System

  • Ignition     Kokusan CDI digital magnetic flywheel

  • Clutch     Hydraulic control

  • Gear box     6 speed

  • Transmission     Primary with gears, secondary with chain

  • Engine lubrication     Mix 0.9% 100% synthetic oil

  • Gear and clutch lubrication     450 cc. Extreme Gear type oil 75 W

  • TR250i Chassis

  • Type     Tubular profile CR-Mo steel with pipe and forged aluminum lower

  • Front suspension     Fork with aluminum bars, 40 mm diameter Marzocchi adjustable compression and rebound

Rear suspension     

Variable progressive system with shock absorber Ohlins TTX adjustable compression and rebound

  • Front brake     Disc diameter 185 mm 4-piston caliper

  • Rear brake     Disc diameter 150 mm 2-piston caliper

  • Front wheel     28 spokes with 2.75 x21 tires

  • Rear wheel     28 spokes with 4.00 x18 tubeless tire

  • Engine protector     Built in AA7075 T6

  • Kick-start     Forged aluminum

  • Gear and brake pedal     Forged aluminum with flexible tip

  • TR250i Weight and dimensions

  • Wheelbase     1.328 mm

  • Seat height     655 mm

  • Ground Clearance     340 mm

  • Tank capacity     2,6 litros

  • Dry weight     66.8 Kg

 

TR250i

 

Die Engineering-Abteilung OSSA hat große Anstrengungen unternommen, um die Zuverlässigkeit und die Wartung des neuen TR280i zu verbessern. Nach zwei Jahren intensiver Arbeit mit dem OSSA Racing Team flossen etliche Verbesserungen ein.

Die wichtigsten Änderungen des TR280i - 2014 Modells sind:

  • Neues Design der Sitzfläche und Heckkotflügel

  • Neues Dekor 2013

  • Neue Stahlshäfte für die Federbeinumlenkung und Bolzen verschraubt anstatt des elastischen Rings.

  • Neuer Bodenkonus für Öhlins Federbein: Die neue Form ist widerstandsfähiger.

  • Neue Abstimmung der Marzocchi Vorderradgabel. Besseres Gefühl und weicher.

  • Neue Position für die ECU: aus dem Luftfilterkasten, eine bessere Luftströmung und ein einfacherer Luftfilter Tausch.

  • Neuer Luftfilter (leichter zu ersetzen)

  • Neuer Zylinderkopf, neue Kompression.

  • Neue Einspritzung 2013 (mehr Power und Progressivität)

  • Unterschiedliche Version vom Gasschieber: schnellere Reaktion bei kleinerem Winkel.

  • Dickere hintere Bremsleitung (besseres Gefühl beim Bremsen und mehr Effektivität).

  • Neue resistenter Kraftstoffschlauch (Material).

  • Neue Kettenspanner Feder. (stärker).

  • Getriebe mit mehr Präzision und  weniger Toleranz

             · Weniger scharfe Kanten
             · Material und Härtebehandlung
             . Neues System, das Getriebe zu reparieren

  • Modifiziertes internes System der Wasserpumpe , für eine bessere und längere Lebensdauer.

  • Verbesserte Kupplung, mit mehr Gefühl und weicherem Griff.

             · Größerer Durchmesser vom Öl-Kanal auf dem Kupplungsdeckel
             · Dickere Leitung

  • Neue Kupplungsscheiben: neue Reibmaterial mit längerer Lebensdauer.

  • Neue Ölablass-Schraube, läßt das Öl aus dem Kurbelgehäuses einfacher und schneller ablaufen.

TR280i Engine

  • 272,2 cc

  • Type    Two-stroke single cylinder inverted admission direct reed crankcase

  • Cooling system    Liquid

  • Bore x Stroke    76x60 mm

  • Fuel Supply    EFI Kokusan Batery-less System

  • Ignition    Kokusan CDI digital magnetic flywheel

  • Clutch    Hydraulic control

  • Gear box    6 speed

  • Transmission    Primary with gears, secondary with chain

  • Engine lubrication    Mix 0.9% 100% synthetic oil

  • Gear and clutch lubrication    350 cc. Extreme Gear type oil 75 W

  • TR280i Chassis    

  • Type    Tubular profile CR-Mo steel with pipe and forged aluminum lower

  • Front suspension    Fork with aluminum bars, 40 mm diameter Marzocchi adjustable compression and rebound


Rear suspension

  • Variable progressive system with shock absorber Ohlins TTX adjustable compression and rebound

  • Front brake    Disc diameter 185 mm 4-piston caliper

  • Rear brake    Disc diameter 150 mm 2-piston caliper

  • Front wheel    The 28 radios with 2.75 x21 tires

  • Rear wheel    The 28 radios with 4.00 x18 tubeless tire

  • Engine protector    Built in AA7075 T6

  • Kick-start    Forged aluminum

  • Gear and brake pedal    Forged aluminum with flexible tip

  • TR280i Weight and dimensions    

  • Wheelbase    1.328 mm

  • Seat height    655 mm

  • Ground Clearance    340 mm

  • Tank capacity    2,6 litros

  • Dry weight    64 Kg

 

TR280i

 

MOTOR  TR300i

  • Cylinder Size - 294,1 cc

  • Type 2T monocylinder - Inverted with reed rox admission

  • Cooling - Liquid cooled

  • Bore x Stroke - 79x60 mm

  • Injection - EFI Kokusan Battery-less System

  • Ignition - Kokusan digital CDI

  • Clutch - Multidisc hydraulic wet clutch

  • Gearbox - 6 speeds

  • Transmission - Primary transmission by gears, final transmission by chain.

  • Lubrication - Mixture 100% synthetic oil lubrication 0.9%

  • Transmission oil - 350 cc. of Gear Extreme type 75 W oil.


RAHMEN

  • Type - Tubular Cr-Mo with cast-aluminium tank and steering axle and forged aluminium lower part.

  • Front Suspension - Marzocchi hydraulic Fork 40 mm with SKF sealings. Adjustable in extension and compression.

  • Shock Absorber - Öhlins Hydraulic Monoshock adjustable in extension, compression and spring load with variable progressivity

  • Front brake - ø 185 mm disc with 4 piston caliper

  • Rear brake - ø 140 mm disc with 2 piston caliper

  • Rims - 28 Spoke Rims

  • Front tyre - 1.6 x 21 80/100-21

  • Rear tyre - 2.15 x 18 120/100-18

  • Engine protector - Made in AA7075 T6

  • Quickstart lever - Forged aluminium

  • Gear lever - Forged in aluminium.

  • Gear and rear brake levers - Forged in aluminium with retractable tips.


ABMESSUNGEN

  • Wheelbase 1.328 mm

  • Seat height 655 mm

  • Ground clearance (unloaded) 340 mm

  • Tank capacity 2,6 liters

  • Weight (no fuel) 66.8 Kg
     

 

TR300i

 

 

Die OSSA Factory 125 ist das Top-Modell in der Kategorie. Mit einem völlig neuen Zylinder und Termignoni Auspuff, ist die FACTORY stärker im gesamten Drehzahlbereich. Darüber hinaus übernimmt es alle Verbesserungen seiner roßen Schwester, der FACTORY R 300. Ästhetisch wird die FACTORY 125 durch ein exklusives  Weiß und Gold geprägt.

Änderungen gegenüber der TR125i:

  • Zylinder ganz neue mit geänderten Kanälen

  • Termignoni Auspuff Carbon

  • Neue Einstellungen für die Marzocchi Gabel

  • Newe Öhlins Dämpfer Einstellungen

  • Newe Einspritzung

  • Rahmen in weiss

  • Neues Grafik-Design

  • Klemmen, Fußstützen und Radnaben in OSSA-gold eloxiert

  • Neue Kabelbaum

  • viele weitere kleinere Verbesserungen

Motor:

  • Capacity     124,9 cc

  • Type         Two-stroke single cylinder inverted admission direct reed crankcase

  • Cooling system     Liquid

  • Bore x Stroke     54x54,5 mm

  • Fuel Supply     EFI Kokusan Batery-less System

  • Ignition         Kokusan CDI digital magnetic flywheel

  • Clutch         Hydraulic control

  • Gear box         6 speed

  • Transmission     Primary with gears, secondary with chain

  • Engine lubrication     Mix 0.9% 100% synthetic oil

  • Gear and clutch lubrication     350 cc. Extreme Gear type oil 75 W

Rahmen:

  • Type     Tubular profile CR-Mo steel with pipe and forged aluminum lower

  • Front suspension     Fork with aluminum bars, 40 mm diameter Marzocchi adjustable compression and rebound     

  • Rear suspension     Variable progressive system with shock absorber Ohlins TTX adjustable compression and rebound    

  • Front brake     Disc diameter 185 mm 4-piston caliper

  • Rear brake     Disc diameter 150 mm 2-piston caliper

  • Front wheel     28 spokes with 2.75 x21 tires

  • Rear wheel     28 spokes with 4.00 x18 tubeless tire

  • Engine protector     Built in AA7075 T6

  • Kick-start     Forged aluminum

  • Gear and brake pedal     Forged aluminum with flexible tip

Abmessungen:

  • Wheelbase     1.328 mm

  • Seat height     655 mm

  • Ground Clearance     340 mm

  • Tank capacity     2,6 litros

  • Dry weight     66 Kg

Factory TR125i

 

 

MOTOR

  • Cylinder Size - 294,1 cc

  • Type 2T monocylinder - Inverted with reed rox admission

  • Cooling - Liquid cooled

  • Bore x Stroke - 79x60 mm

  • Injection - EFI Kokusan Battery-less System

  • Ignition - Kokusan digital CDI

  • Clutch - Multidisc hydraulic wet clutch

  • Gearbox - 6 speeds

  • Transmission - Primary transmission by gears, final transmission by chain.

  • Lubrication - Mixture 100% synthetic oil lubrication 0.9%

  • Transmission oil - 350 cc. of Gear Extreme type 75 W oil.


RAHMEN

  • Type - Tubular Cr-Mo with cast-aluminium tank and steering axle and forged aluminium lower part.

  • Front Suspension - Marzocchi hydraulic Fork 40 mm with SKF sealings. Adjustable in extension and compression.

  • Shock Absorber - Öhlins Hydraulic Monoshock adjustable in extension, compression and spring load with variable progressivity

  • Front brake - ø 185 mm disc with 4 piston caliper

  • Rear brake - ø 140 mm disc with 2 piston caliper

  • Rims - 28 Spoke Rims

  • Front tyre - 1.6 x 21 80/100-21

  • Rear tyre - 2.15 x 18 120/100-18

  • Engine protector - Made in AA7075 T6

  • Quickstart lever - Forged aluminium

  • Gear lever - Forged in aluminium.

  • Gear and rear brake levers - Forged in aluminium with retractable tips.


ABMESSUNGEN

  • Wheelbase 1.328 mm

  • Seat height 655 mm

  • Ground clearance (unloaded) 340 mm

  • Tank capacity 2,6 liters

  • Weight (no fuel) 66.8 Kg

Factory TR300i